18 november

Jag har aldrig någonsin känt att jag behövt gå till jobbet för att få en barnfri dag, har aldrig känt att jag behöver ha en dag för mig själv.
Har alltid velat vara med Leo, har alltid saknat honom när han sovit eller om jag tränat på kvällen.
Jag har heller inte känt någon sådan där väldig frustration över Leo som föräldrar ibland kan göra med sina barn ibland.

Men idag!!
Jag skulle göra vad som helst om jag bara fick vara i fred.
Även från Daniel.
Leo har varit på allt.
Har inte annat än sagt: "nej" "ajaj" "låt bli" "sluta" och så vidare.

Jag blev tillslut så arg att jag knött in allt som går i bokhyllan och täckt Daniels $*>#*^## grejer med lakan för att Leo inte ska komma åt.


Dessutom har Leo hållit på hela morgonen med att stoppa sina fingrar i halsen så att han kräkts flera gånger.
Så jag har bytt sängkläder, torkat av Leo, torkat av vår stackars lilla ko-matta, bytt kläder på pojken och tokar upp på golvet. Nu får Leo gå i bara blöja!
Varför i hela friden gör han så?
Det är ju äckligt!!

Vet ni hur jag vaknade imorse?!

Jag hörde hur det lät som att Leo höll på att kvävas inne i sitt rum så jag flög upp och sprang in till honom och där satt han och skrattade och hade så klart knött ner sina fingrar i halsen.

Hela natten har varit jobbig.
Bosse (vår ena katt) har varit trotsigare än trotsigast och bitit och rivit i tapeten i sovrummet så jag har vakant gång på gång i natt och jagat katt.
Sedan har Cesar (våran andra katt) legat och slickat mig i håret.
Blir tokig när dem håller på så!
På natten sover man.

Daniel... Han sover som vanligt och hör ingenting.

Så hela den här frustrationen och lättirritationen jag känner idag beror egentligen på att jag sovit så himla dåligt.


Så jag hoppas så innerligt att jag slipper se Daniel sitta fram för sin #%@" dator och tar hand om sin son istället.
Vill han gå hemma med Leo så får han faktiskt bevisa att han vill det!

Punkt!

Ojojoj.. Idag är jag nog ingen rolig flickvän eller mamma.
Men jag har faktiskt gjort ALLT här hemma i ett par veckors tid och nu är jag gaska trött på att fördriva städ- tvätt- och restaurangverksamhet.

Ha en fin dag alla!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0