6 december

Igår var Bladlus m.fam. här. 
Vi hade en gör mysig dag hade vi. 
Lugnt och skönt. Nåja, nästan. 
Barnen härjade ju, precis som barn skall! 

Inatt fick Daniel åka och jobba. 
Inte pga snön utan för att det var svinhalt. 

Våran väg fram till ucklum var plogad, men inte saltad. Så när jag och Leo skulle till dagis så fick jag köra i 30km/h.  

Efter en stunds körande på vägen så såg jag ett rådjur och saktade ner ännu mera efter som att ett rådjur oftast inte springer ensamma och mycket riktigt; en jakthund kom springandes efter! 
Action på hög nivå!


Jobbat en sväng idag. 
Fick jobba över en stund, bröt mina fina naglar som skulle vara fina till imorgon, stressad över att ha ett barn som väntar på dagis. Irritation på hög nivå. När jag skulle åka från jobbet var trafiken som värst. 
Jag kom ingenstans. Folk kan verkligen inte köra bil!
Blockerar korsningar så det bildas onödiga köer. Jag blev 45 minuter försenad till dagis. Det tog mig 30 min till dagis. Tar tre minuter i vanliga fall! 
Förstår ni hur arg jag var? 

När jag och Leo skall åka från dagis så börjar mina ben krampa. 
Totalt livsfarligt att köra bil. Försökte svänga av vägen i någon bussficka några gånger, men eftersom att jag inte riktigt fixade att lyfta benet och känna vilken pedal jag hade foten på så lyckades jag gasa förbi varenda en.
Tillslut lyckades jag stanna och fick gå ur bilen. 
Tog av mig skon så jag kunde spreta på tårna riktigt och stampa ner foten ordentligt.
Efter ett tag släppte det, men fick köra i sockar hem. 
Just då, var jag sjukt nära på att börja gråta. 

När vi kom hem och jag klev in i köket såg jag blodfläckar över hela golvet. Så nästan ut som att någon styckat någon. 
Mitt på golvet ligger det en liten "köttbulle". 
Cesar har dödat ett djur och ätit upp. "Köttbullen" var antagligen en uppspydd galla. 
Jag blev så äcklad att jag fick städa hela huset! 

Leo var så trött efter dagis idag att han inte gjort annat än gråtit och gnällt och bråkat ikväll. 
Lilla grodan.
När vi lade honom så somnade han på två röda. 
Undra om han ens hann dricka upp sin välling? 

Har tvättat idag. 
Både Daniel och jag har varit riktigt duktiga och flitiga i kväll.

Nu har jag så ont i mina fogar att jag inte riktigt vet hur jag skall ligga. 

Daniel ligger bredvid och snarkar och jag skall med försöka sova. 

Sov så gott på er! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0