24 mars

Denna dagen... 

Leo vaknade 7:15. Jag var och är trött som en gris. 
Leo åt frukost och sedan mös vi lite i soffan..
Sedan har det varit full rulle.
Telefonen har gått på högvarv. Inga samtal var speciellt roliga.
Hoppades på folk som tackade ja till dopet, men icke!

Daniel har väl ringt 10 gånger idag. 

Sedan en kvinna som undrade om vi ville byta nummer med henne. 
Jag skall göra en lång historia kort; 

Hennes man har ett entreprenadföretag som hade vårat hemnummer innan, men så sa de upp det numret och abonnemanget. Men folk har ringt hit och frågat efter honom. Detta sker minst en gång i veckan. 
Daniel har ringt hennes gubbe och bett honom säga till sina kunder att de inte har det numret längre, men han blev otrevlig mot Daniel och mena på att han ägde detta numret och skall han skaffahemtelefon  igen så skall han ha detta numret. Då blev Daniel vansinnig och sa (jag citerar):

"Nej, men då skall jag fortsätta att rövknulla ditt företag när det ringer folk och frågar efter dig."

Inte snällt sagt, jag vet. 😳😁

Då skärpte gubben till sig och sa att han skulle ringa Daniel en annan dag så att de kunde prata. 
Han har inte ringt och detta är tre veckor sedan. 
Och nu ringde alltså frun.
Jag sade att hon fick ta detta med Daniel. 

Nu till vad Daniel har ringt om.
Först ringde han och undrade vad vi gjorde. Sedan ringde jag och berättade att hon ringt och gav honom hennes nummer. Efter det ringde han två gånger om detta.
Sedan ringde han igen och undrade vad vi gjorde. 
Sedan ringde han för att tala om att han sett en fin katt på blocket. Jag svarade att jag inte hade tid att kolla på det nu. Sedan ringde han för att höra om jag tittat på katten, vilket jag inte gjort. 
Han ringde för att be mig kolla om lönen trillat in -det hade den inte. 
Han ringde för att säga att den hade det när han gjort ett kontudrag.
 (Jag vet att ni sitter och småfnissar)
Han ringde sedan för att tala om att han jobbar till sent ikväll så att han slipper jobba på fredag. 
Han har ringt för att kommentera en bild jag skickade till honom. 
Han ringde också för att fråga om jag ville måla eller byta taket i Leos rum. 
Och så ringde han för att tala om att han köpt roller så vi kan måla köket. 
Jag har säkert glömt skriva om något samtal från honom. 

Sedan ringde vår BVC-sköterska. Jag ville ha råd om hur jag skall göra med Leos skrikande. 
Fick några bra svar. 

Emellan dessa samtal har ljudnivån varit hög som vanligt. 
Mitt huvud dunkar och jag är totalt slut. Nu kollar vi på Bolibompa och då är iaf Leo lugn. Algot äter och är nöjd för tillfället.

Har hunnit bakat kakor. 
Städat undan lite och dammsugit. 
Lagat mat två gånger. 

Algot har spytt ner mig, så när barnen slocknat skall Mamsen ta en go dusch! 

Har även klippt Leo idag, så att han inte skall se ut som Henrik Dorsin i huvudet. ☺️



Himla fin blev han!
Nu tackar jag för mig, hej! 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0