24 november

Jag försöker komma på vad vi gjorde igår? 
Algot var gnällig. Leo trotsig. Det är bara sådant här man kommer ihåg! 
Daniel åkte och tränade. 
Jag städade. Tränade. Jag somnade mef Algot i soffan. Gör mysigt!! 

Tanken var att vi skulle hälsat på Bladlus idag, men Algot är förkyld igen och det är sumt att smitta en nästan nyfödd bebis. 
Så vi får försöka satsa på nästa vecka. 
Vi har julpyntat. Jag har gått runt och sjungit på julsånger och Leo har försökt sjunga med. När jag slutat sjunga har han sagt: "sjung mer, mamma!" Min lilla älskling! 
Han tyckte det var roligt att få några tomtar och en ljusstake på sitt rum. ☺️

Vi tog en promenad. Kallt, men gott med frisk luft. Grannens häst var kelsjuk, så henne fick vi stå och klappa lite. 
Daniel tyckte vi fått det så fint så han fick värsta julfeelingen, imorgon skall det inhandlas apelsiner och nejlikor på Daniels begäran! 😄

Daniel kom hem med lussebullar och julmust. Stackars Algot suktade efter vora lussebullar, så han fick faktiskt smaka en liten bit. Sedan såg jag att Leo tjuvmatade Algot. Han tyclte att det var så gott! 

Barnen var svårsövda ikväll.
Tillslut somnade de! 
Daniel har också gått och lagt sig.
Själv följer jag paradise hotel slaviskt. Ett jädra skitprogram om ni frågar mig, men kan ändå inte låta bli att titta.
Hela tiden snurrar det en och samma fråga i huvudet: vad säger deras föräldrar?!
Ingen av dem är ju äldre än vad jag är!! 
Tragiskt är det! 

Jo just det!! 
Jag vet inte om jag vill skriva det, men jag gör det ändå.
Igår när barnen sov middag så ploppade Ingeborg upp i huvudet. Jag kunde inte sluta tänka på henne. 
Ingeborg var min gammelmormor som gick bort för ca 6 månader sedan. 
Jag blev så ledsen. Usch, det var jobbigt. 
Jag vet inte ens vart det kom ifrån?! 

Nu skall jag fortsätta kolla på skräpprogrammet och sedan sova!

Godnatt på er! 


Kommentarer
Postat av: Åsa Prytz

Härligt att du tänkte på mamma.Det gör jag varje dag för jag var ju där nästa dagligen och det gör att det finns extra tid över då jag tänker på henne. Må så gott!!!

2014-11-25 @ 12:10:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0