24 mars

Nu var det några dagar sedan jag skrev. Livet rullar på. Algot gick till dagis i måndags. Ögonen vart gör fina redan i söndags, så det gick fort. 👌🏻


Sedan har det rullat på. 
I måndags åkte vi till Pernilla. Barnen lekte så snällt och hade så kul. Leo var förbannad på mig när vi åkte hem. 😂🙈 han hade så kul. 

I tisdags var vi på BVC. Leo är en fin kille. Helt perfekt. Vi fick en BVC-Sköterksa alla borde få ha! Hon träffade Leo när han var 3år. Hon är pensioneras och en "stand in" så att säga. 
Hon klagade inte på Leos vikt. Jag behöver inte vara bekymrad om det finns någon bokstavskombination, vilket jag har funderat på väldigt mycket. Allt gick så bra och hon var så nöjd med honom. 
Han blev vaccinerad och sade inte ett pip om sprutan. 😳👍🏻 

sent i onsdgaskväll kom febern efter sprutan och Daniel fick VAB'a igår (torsdag). 

I onsdags jobbade jag som vanligt till 14 och städade huset och satte mig inte ned förrän vid 19-tiden. Jag kunde i gå ordentligt på kvällen. 
Jag funderade på om jag skulle trampa lite försiktigt på cykeln, men jsg hoppar nog det. Eftersom att jag får så ont av att röra mig. 
Däremot skall jag försöka börja gymma lite. Köra överkroppen för den har jag inte ont i. Då kan man sitta med hantlar. Man kan sitta med väldigt många övningar med överkroppen vilket känns himla bra! Så jag får väl försöka börja lite smått i veckan. 
Igår hade jag ett möte. Det var givande och det handlade mycket om min framtid efter mammaledigheten och hur det blir fram till mammaledigheten. Jag har fått lite mer utmaningar, vilket jag bara älskar. 

Natten till idag har varit väldigt jobbig. 
Leo har vaknat i panik flera gånger och inte kunnat andas ordentligt. Vi har kunnat lugna honom och han har fått kontroll på andningen. I morse åkte vi till vårdcentralen och där fick vi reda på att han fått en väldigt elak förkylning som satt sig i luftrören. Han fick hostmedicin som också skall lösa upp slem. Vi skulle ge honom febernedsättande 4ggr/dygn så att febern inte stiger för mycket. Han har yrat inatt och inte vetat vart han varit. Detta fick jag förklarat att det hör ihop med samma kategori som feberkramper och det är inget som är farligt om det skulle ske. Så varken jag eller dandil har sovit så bra inatt. Inte många timmar alls. 
Leo äter knappt någon mat, men dricker massa vatten. Och det är det viktigaste. 

Nu hoppas vi på att blir frisk till på måndag! 🙏🏻

Nu skall jag försöka lägga barnen. Hoppas på en  bättre natt och på en friskare Leo imorgon. 

Ha en go kväll! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0