29 juni forts...

Jag skrev helt fel datum på förra inlägget. Det va ju så klart den 29.e!

Jisses... Har fiskat hela kvällen. Myggen och knotten har verkligen käkat upp lilla mig!!

Flugfiskat har vi gjort. Fick ingenting.
Svärmor fick två Harrar och Daniel fick en olovlig harr och en olovlig öring så dom fick simma hem igen!

Sen drog vi till en tjärn och fiskade, det va total dött! Vi skrämde upp varandra lite tror jag. vi började prata om björnar och vi befinner oss i ett bjrönberikat område och när kl är 00:00 på natten börjar det bli lite läskigt. :S

Nu sitter Ingela och Daniel och käkar kokt Harr på knäckebröd med flingsalt. Luktar apa, men det är säker jätte gott. Dom sitter här bredvid och mumsar. :)

Vi såg en tjäder mamma lunka på vägen med en liten tjäder bebis! Gör häftigt. Danne hade så klart lagt kameran i bagagen och när han skulle gå ut och hämtade flög tjädrarna in och gömde sig i skogen. Så otroligt synd. Det är ju bara ett ones-in-a-lifetime-moment! :'(

Det har väl inte hänt så mycket mer.

Avslutar min kväll med en varm choklad. Mums!

Nu ska jag oc Daniel inta natten och krypa ner i sängen.

Ska bli så himla skönt.

Har man varit ute en hel kväll är man totalt slut i hela kroppen och sängen känns extra mjuk och go. Jag somnar nästan bara av att tänka tanken. :)

Godnatt på er!

28 juni

Hejhopp! Vet att jag varit dålig på att blogga, men det är svårt när man inte har riktigt internet. Igår fiskade vi röding. Jag fick dock en öring. Danne fick en röding där emot. Vandrade vid norska gränsen. Man kan ju säga att vi va i norge. Köpte en kåsa igår fick mitt namn inristat. :) Nu har vi käkat pizza och skall iväg och flugfiska. Så dåligt när man ska blogga från mobilen, det blir inte riktigt bra, men när jag kommer hem ska jag lägga in massa fina bilder på våran semester. Ha det gott!

26 juni

Snabb uppdatering. Igår va dt midsommar. Fiskade,men fick ingen fisk. Åkte hem och drack tequila. Blev rätt brusad. Idag drog vi upp pp nipfjället. Kul! Sen badade vi. Svin kallt. Tuttarna kröp in och försvann!! Fiskade, fick inget. Frös som fan. Kom till stugan och drack varm choklad m grädde och rom. Nu ligger vi i sängen och ska sova Godnatt!

23 Juni

Sovmorgon idag! Skönt som fan. Vi åkte ut och fiskade vid 14 tiden och kom hem kl 23.45 ungefär.

Jag fick 4 st regnbågar en på 3,5 kg!!! Den va huge!!!!

jag skojar inte när jag säger att jag blev så glad att jag började gråta. Så där stog jag med en fet regnbåge i armarna och tårarna rann.. Ja det va dagens lycka. Och med tanke på att min dag igår va totalt förstörd pga lite olika motgångar så tycker jag att jag förtjänar att ha fått 4 fiskar!

Svärmor och Daniel fick en firre var, men dom fick ju två var igår ;p

Vi har haft ett fantastiskt väder idag, med 20 grader och solmoln. Perfekt! :D

Jag och Daniel med hans första och mina två första. Han tog en stor och va lite små mallig!

Våran kvällsmat. Öringar från gårdagen med lite citronpeppar och knäckebröd. Mums!!

Lite vackra sommarblider!

Älskling! <3

Här är min STORA Regnbåge på 3,5 kg!!! :D

Rensar all fisk! Yummy!

Alla fiskar rensade.

Och nu blir det en godnatt saga. Är dret trött efter dagens aktiviteter.

Sov gott allihopa!

22 Juni

Hejhopp!!

Idag gick vi (eller rättare sagt jag) upp och lagade gröt. När gröten va klar så "sparkade" jag upp dom andra två. ;)
Vi åkte till en å och flugfiskade. Svärmor fick en liten öring som fick simma hem.

Sen åkte vi till ett ställe som hette jämngäddtjärn. Där gick mitt spö sönder. Stogoch lipade en stund. Blev så himla ledsen. Fick ju det av Daniel för ca 2½år sen. :'( Och så klart så gick garantin ut för några månader sen.

Som tur va så lyckades Daniel laga det. Men det är inte samma som innan så när jag kommer hem så ska jag köpa mig ett nytt.

Skulle ut och vandra idag med, men Daniel och jag tog en PN och sen va det kört. Daniel kom inte upp och när han väl kom upp så va han inte så sugen på att vandra. Nu sitter vi med en var sin cider/öl i handen och kollar på fotboll. Inte för att det är speciellt kul, men man måpste ju titta bara för att det är VM. :S

När vi åkte till det första fiske stället så stog det en  stor älg vid vägkanten och Daniel bad mig stanna. Älgen gick ut på vägen och jag lovar att den bara stog tre meter ifrån oss!!! Jätte läskigt. Daniel tog jätte fina bilder på den.

Sen på väg hem från det andra fisket så stog det tre renar mitt i vägen så då fick vi stanna där med. Danne tog fina bilder på dom med. Sen efter några meter så kom en till ren. Värsta saffarit idag! :D

Imorgon så blir det fiske, fast då unnar vi oss lite sovmorgon. Det är ju trots allt semester. Jag lär ju vakna tidigare an dom andra två så då blir det en träningsrunda för mig.

Hare bra!! Bye!!

20 juni

Tja! Åkte kl 04:40 imorse! När vi kom fram packade vi upp och käkae pizza. Sen skulle vi ta en piwer nap och skulle ut och fiska efter det. Kom vi ut då? Nix! Så sjukt trötta va vi och nu är det fotboll. Och det är ju så klart jätte viktigt. När vi köpte fiskekort förut så fick make och maka rabatt. :-) Nu springer daniel och packar inför morgondagen. Kl ringer 05:45. Men vi får la se om dom andra två sömntutorna kommer upp. Tur att dom har mig som fixar ordentlug frukost på morgonen. Imorgon blir det special habregrynsgröt. Mums! Ja... nu ska jag fortsätta äta kakor ochh dricka mjölk.

19 juni

Ja. En snabb uppdatering innan jag packar ner datan.

I Torsdags va jag hos farbror doktorn och tog bort halva tånageln. Hade lite ont av den. Men nu har jag ännu ondare. Kan inte ha skor på mig så jag får gå i tofflor. :/

Men den blir nog bra.

Jobbade natt inatt. Började 18 och slutade kl 05:20. Rätt trött. Sovit två timmar. :S

Gött trött är jag. Nu panikpackar vi. Gick på semester i morse. Gott det.

Hmmm vad har hänt mer....?

En man kom in inatt och va fruktansvärt hotfull. Han skrek på mig för att han väntat på sina chicken jr. Han hade väntat i 4 min. Det tar ca 3 min att fritera kyckilingen. Han slog i kassa disken, ja jisses. Till slut blev jag så förbannad att jag stog och skrek på honom.

Han fick sina kycklingar och gick iväg. Då började han kasta stolar och grejer. Då tryckte jag på överfalls larmet. Han hann gå innan polisen kom. Fan va sega dom är!

Det va två kvinnliga poliser som kom. Dom pratade med mig och frågade hur han såg ut, sen stog dom och pratade med två gäster så jag antar att dom "vittna".

Sen efter 30 min kom vakterna (efter som att dom är i u-valla). Dom pratade med mig och frågade om jag mådde bra osv. Väldigt trevliga.

Nä nu måste vi panikpacka. Är en aning stressad.

Kommer nog blogga en del nu för nu kommer hela dagarna vara fullspäckade.

Ha en bra dag!

Kram

16 juni!

Jisses vad trött jag varit dom senaste dagarna... Jag har typ sovit 15h i veckan totalt!! Helt galet. Igår va jag mega trött och det va inte pga personalfesten efter som att jag va nykter när jag gick och la mig. Utan pga för få timmars sömn. Slutade 16 igår, gick hem och la mig sen vaknade jag 20, käkade och gick och la mig igen. :S

Ganska gott med grandiosa när man inte orkar laga mat.

Idag har jag jobbat öppning, va ganska trött i morse, men nu känner jag mig ändå rätt pigg.

Personalfest i måndags! DRET kul!!

Började dagen med öppning fram till kl 10. Sen for alla arbetsledarna till Lane loge i U-valla och spelade fotbollsgolf!

Det va verkligen SKITKUL!!!

Synd att det började spöregna bara. Efter det blev det ett möte på Buttlers om lite siffror och sånt.

Sen blev det dax för personalfest!! Vi drog till city och gjorde oss i ordning där. Mitt mål va att bli nominerad till tävlingen om bäst klädda. Jag kom tvåa!!!!! :D :D Snacka om att jag blev överlycklig!

Sjukt kul!

Senare fick alla som satt 0% i CSO två tröjor från somewere! Fruktansvärt tacksam är jag för det!!

Många va väldigt fulla, (och jag måste få säga detta utan att ni hatar mig) men det är fruktansvärt pinsamt när folk blir så fulla att dom går runt och spyr över allt. Vi är ju faktiskt där med jobbet och då kan man ju försöka behärska sig!!

Några från våran lilla restaurang fick inte ens komma in för att dom va för fulla! :S

DET ÄR INTE HELT OK!!

Så jag och Pernilla fick ansvaret att se till att stenungsundarna höll sig i skinnet. :/

Annars va personalfesten heelt galet lyckad!!

Kollar på Tyra Banks show. Handlar om folk som tar till olika extremmetoder för att gå ner i vikt. En del käkar bandmask för att gå ner i vikt! Helt galet!!

En kvinna har sytt fast ett "nät" på tungan som hindrar henne från att svälja maten!

Folk är ju seriöst dumma i huvudet!

Ät hälsosamt och rör på er! Då ska ni få se att ni går ner i vikt.

Sen pratar hon om folk som skaffar en apa som husdjur dom kallas monkids! Dom använder dom som barn, bebisar. Det är ju för helvete ett djur!!!

Visst, jag kallar Cesar och Iris mina barn/bebisar, men jag klär inte på dom kläder, sätter inte på dom blöjor, haklapp och matar dom med sked, nappflaska och sätter dom i barnstol!

Helt sinnessjukt för fan! Riktigt upprörd blir jag!

Dessutom har dom ryckt ut tänderna på apan för att den inte ska bitas!

Snacka om djurplågeri!!

Nä nu blev jag förbannad. Riktigt förbannad.

Hoppar in i duschen så att jag och Daniel kan åka och handla.

Men för att göra mig glad måste jag ju lägga upp en bild på världens sötaste Cesar!

Ganska så söt är han! <3

Ikväll ska vi ta fram allt som ska med till Idre. Snart går man på semester! Så fantastiskt underbart! Längtar.

Ha en bra kväll!

13 Juni.

Såg att jag skrivit  juni på förra inlägget. 11 ska det ju naturligtvis vara.

Igår va vi hos svärfar och bottenmålade våran lille segelbåt. Så himla fint blev det. Riktigt stolt målade nästan hela båten själv två ggr!

Idag har mamma, Thomas, Madeleine, Daniel och jag varit på LISEBERG!!

Så fruktansvärt kul! Har skrattat och skrikit så jag undrar om rösten är kvar imorgon!

Åkte flumeride 2ggr och andra gången blev totalt genom blöt.

Det va väldigt lite folk idag så det va knappt några väntetider. Skönt det.

Yes.. Vi kommenterar inte bilden, TACK! :D

Nu ska vi laga middag så jag får la spriga bort till ICA och handla lite rom. Det blir färskpotatis, fisk och romsås. MUMS!!

Byebye!

1 Juni

Jag har varit ute och tränat. Cyklat två mil! På 54 min. Det är rekord! Skit tufft att cykla på en mounting bike.

Är svettig som en gris.

Ska hoppa in i duschen alldeles strax!

Idag har jag verkligen inget vettigt att skriva.

Blev ganska rörd när min Bladlus lagt upp gamla bilder på oss. :'(

Jag saknar henne!

Jag älskar henne!

Nu ska jag hoppa in i duschen och sen ska jag ta på mig min fina supermario tröja jag fick av Putte!! :D

10 juni

God eftermiddag!

Fy fasen vilken hemsk natt det va inatt. En man kom vid 00:30 tiden och strax efter att han beställt mat ropar han till Sofia:

"Jag fick en stroke förra veckan och nu börjar jag bli dålig. Kan du ringa 112?"

Sofia kommer in till mig i köket och jag tittar ut i matsalen. Mannen sitter och skakar. Springer efter telefonen och larmar 112. Undertiden jag pratar med SOS så får han ett riktigt anfall och bara läger sig ner på sofforna och dunder skakar! Jag får PANIK och stackars Sofia tyckte det va riktigt obehagligt. Jag går fram till mannen men får ingen kontakt. Som tur var var en kille från borealis där som hjälpte  oss. Två gäster stog och titta på. Sofia frågar vad hon ska göra och jag svara ganska högt (så att gästerna hörde)

"Få bort gästerna här i från, dom ska inte stå här och kolla på detta."

Gästerna gick och satte sig. I telefonen ber dom mig försöka få kontakt med mannen, men han är helt borta. När jag lagt på luren så börjar han åter hämta sig. Han har fruktansvärt ont men är helt väck. Vi sätter honom upp och han börjar kvickna till ännu mer. Tillslut är han tillbaka. Börjar prata med honom och frågar hur han mår och berättar att ambulansen är på väg.

Han va jätte tacksam att jag ringt. Ambulansen kommer och hämtar honom ungefär 10 min efter att jag lagt på luren.

Jag och Sofia va alldeles skakis efter det. Det tog en stund innan vi kom tillbaka till det normala. Jag mådde så dåligt att jag va nära att kräkas. Fy va chockade vi blev!

När jag kom hem kunde jag inte sova. Så jag har bara sovit 4h. :S

Kl 9 i morse hade vi möte på jobbet. Kom i träningskläder efter som att jag gått till jobbet så kunde jag lika gärna träna efter det. Så jag tog en jogging tur. Skönt.

Har städat hela lägenheten idag och lagat mat.

Iris är jätte dålig. Hon har spytt hela förmiddagen. Hon får inte behålla någon mat. Tycker så synd om henne.

Lilla fisen!

Nu ska jag ringa mamma och prata av mig lite...

8 juni

jisses glömde ju skriva igår!!

Städade, tvättade, diskade, strök kläder och lagade mat igår.

Har precis sekt pannkakor. Ska ta med mig till jobbet.

Idag tror jag inte att jag har något vettigt att skriva. inga funderingar. Eller jo kanske...

En tjej blev upprörd på FB för att jag hade skrivit:

"Hänt någon olycka. Antagligen nån idiot som hoppat framför tåget. Idiot. Förstört för halva Sveriges befolkning. Och stackars sj's personal får skit för det. Ingen människa lyssnar på vad dom säger. Stackarna!"

Jag va ganska irriterad och arg och det kanske va lite grovt skrivet, men jag står för det.

Det är idioti att hoppa framför ett tåg!

Tänk på han/hon som körde tåget; personen kommer aldrig mer att bli sig själv igen!

Tänk att sitta där och styra tåget, se någon ligga på rälsen/hoppa framför tåget, man börjar bromsa, men vet att det inte är någon idé för tåget kommer ändå inte att stanna. Man känner hur tåget guppar till lite och vet att man just precis kört över en människa som det inte finns så mycket kvar av. Fy fan va hemskt!

Sen har vi räddningstjänsten som får plocka likdelarna och spola va tåget och rälsen!

Jag hade aldrig någonsin velat ha en arbetsdag där jag får gå och plocka fingrar och ben! Fy fan!

Alla passagerarna som måste vara med på ett hörn...? Dom kan ju absolut inte vara oberörda? Eller?

Och alla anhöriga som får lida för att någon begått självmord?!

Fy fan!

Tänkte ta mig ett bad sen diska.

Jobbar stängning ikväll. Mindre sugen, men jag tjänar ju pengar så jag ska väl inte klaga... :)

Ha en bra dag!

Sveriges nationaldag!

Jupp.. Men inget firande blir det. Är sugen på att hitta på något idag. Vet bara inte vad. Solen skiner och vi sitter inne. Tragiskt.

Danne ville bara vakna lite först sa han. Vi va ute igår. Och som vanligt så vaknar jag über tidigt! Jag fattar inte varför jag inte kan sova. När vi kom hem inatt va det ju nästan ljust. Helt galet!

Jag hade skit trevligt igår. Jobbade till 20:30 sen gjorde jag mig i ordnig på jobbet och sen drog vi till Harrys! kändes som att kl blev två väldigt tidigt! :(

Vi får väl se hur den här dagen slutar.

Känner att jag är sugen på smörslungad färskpotatis och någon god köttbit. :D

Skulle ha tvättat idag med, bokade tvättid förra veckan till idag, men när jag kom ner i tvättstugan stog det att tiden inte va bokad, men det gick inte att boka tid :S Fattar ingenting, men får tvätta imorgon stället. Det blir nog bra.

Tänkte jag skulle komma ut och träna imorgon. Det hade varit skönt!

Är grymt sugen på choklad!! Det hade vart gör gott!!

Nu håller jag på att hungrar ihjäl! Så nu ska vi åka och handla mat.

Byebye!!

5 juni!

Fy vilken resa! Kommer in på stationen i Sthlm och det är tjockt med folk. En olycka har inträffat. Två män arbetade vid järnvägen och blev påkörda. Den ene dog den andre fick ett brutet ben. Stackarna!

Så jag satt i 2.5 timmar och väntade på att få åka hem. Bussen väntade på mig när jag kom hem. satt längst fram med min packning och tjöta med busschauffören. Han va trevlig. Från Kroatien. Han skulle ut och festa efter den här körningen.

Va hemma 00:30 natt! Bara 2 timmar försent!

Är trött som en gris. Vaknade vid 7 tiden och har vaknat somnat om vaknat om vart annat tills jag gick upp.

Det ringde på dörren, men jag vågade inte öppna. Det va tur det för det va jehovas vittnen!!

Fick en tidning som heter vakna! Och vaktorent! (Genom revonkastet)

Ett stycke om att ha sex före äktenskapet:

"....Om man bryter mot en naturlag, som gravitationen, får man ta konsekvenserna. Detsamma gäller om man bryter mot en morallag, t e x lagen att inte ha sex före äktenskapet. (...) risken att smittas av en könssjukdom, att bli men barn eller att få ett dåligt förhållande till Gud."

Tänk vad vi människor är olika, tycker olika och tänker olika.

Helt galet!

Nu ska jag gå in på Sj's hemsida och kräva reseersättning. Sen blir det duschen. Och packa upp!

Skriver kanske några rader senare..

3 juni

Hej.

Jag klarade privet. Fick 90%. Men hamnade inte på Dean's list. Är så förbannad och besviken. Men jag tar min revansch när jag åker på AMS. Då jädrar!

Känner mig tom just nu. inte ledsen och inte glad.

Fast jag är fruktansvärt glad för emelies skull. Hon fick 100% rätt och hamnade på Dean's list.
GRATTIS!!!!   :D

Sista kvällen här. Tråkigt. kommer sakna emelie. Synd att hon  bor i Umeå! Kunde hon komma längre bort?

Men hon ska till Liseberg i sommar och hoppas på att få träffa henne då. :)

Är trött som tusan. Tur att man slipper plugga hela till sent in på natten.

Jaja.. nu är det mysbyxor som gäller..

Kram kram

2 juni

Så lite aggressioner kom ut i det föregående inlägget. Vill ni veta får ni kontakta mig på något sätt. Inget jag skriver här.

IGÅR

Va det den andra kursdagen. Den va inte lika "kul". Den va inte tråkig, men vi pratade om allvarligare saker och då är det ju inte lika kul, men intressant. Dock inte lika många skratt.
Har ju fan lärt mig jätte mycket hittillis. :D

Igår kväll va det middag för alla kursmedlemmar och kursledare. Men det va INTE på caféopera som jag sagt tidigare. Sorry för den felaktiga informationen. Det va på Hardrockcafé. Dret god mat va det!!!
Vi fick en gåva; ett ölglas. Men för mig är det inget öl glas utan ett sånt dät stort drinkglas.
Jag och Emelie (min rumskompis) åkte till hotellet tidigast och pluggade. Vi pluggade till 00:10. Fast emellan pratade vi med våra respektive och kollade datan.

IDAG

Idag har vi haft restaurangdag. Fick följa en stackars skiftledare och leta fel.
Fast nu va det ju en rutinerad andra assisten.
Kul somtusan har jag haft idag.
Gjort lite lekar på kursen det va dret kul!

:D

Super dag. Idag fick vi sluta tidigare så nu blir det dusch och plugg. Imorgon kommer provet och jag bajsar nästan på mig av nervositet.
Jag hoppas det går bra och att alla (som tycker om mig) håller tummarna för mig!!!

Jag saknar Daniel. Har Daniel abstinens! <3

Nix, nu har jag inte tid att sitta här. lite kvalitétsfakta och sådant står på tur!
Frö jag menar.... jag ska ju hamna på Dean's list

Puss på er!!

.......

jävla skit
idiot jävel
kuk fan va jag stör mig jävla bajs skit rövhål idiot!
pucko gris fan jvävel
Så arg är jag och stör mig på dig så jag dööör!!!!!