28 juni

Tjenare. Idag hade jag en liten kontorsdag på jobbet. Hjälpte även köket lite. Algot har vattkoppor och mamma har vart här och vabat i två dagar. Nu tar jag onsdag och torsdag. Får se om Daniel är ledig på fredag, så jag kan VAB'a eller om jag helt enkelt får ta fredagen också. 😓 hoppas inte. Vill verkligen jobba. Har vart ledig lite för mycket nu känns det som.
Känns inte bra iaf!

Har precis kommit hem från gymmet. Himla skönt. Körde rygg idag och det innebär att man bl.a kör många övningar med armarna. De är som spagetti nu iaf. 😂

Algot kan inte riktigt somna, så han sitter bredvid mig, men då kan man hoppas på att han sover länge imorgon.

Han har kommit ganska lindrigt undan. Sitter endel vid låren och snoppen. Magen är täckt av nässelutslag. Han har lite prickar på händer och fötter. Hans matlust har äntligen kommit tillbaka. Nu väntar vi på att alla prickar skall torka.

Nej, nu skall jag försöka lägga Algot igen.

26 juni

Nu är det 9 dagar sedan jag bloggade senast. Jösses.. Såhär löd mitt Facebook-flöde den 21 juni:

Det är spännande att vara ute och resa med Caroline. Att åka till Sthlm gick fint, men att hitta till hotellet var lite klurigare. Det skulle ta 26 min att gå, efter att försökt följa gps'en i telefonen kom vi fram efter 1h. Sedan var det dags för lunch. Kunde inte riktigt bestämma vad vi skulle äta och efter lite letande hittade vi en bra restaurang. På eftermiddagen gjorde vi oss i ordning för konsert. Skulle boka bord på stället där bandet skulle spela, men ingen svarade och det var bara att bege sig ut och leta upp ett bra ställe. En timme senare vart vi tillbaka till hotellet där vi också åt middag. När vi väntar på maten lyckas C hitta information om att bandet bytt lokal och att insläppet började 30 min tidigare, alltså när vi fick in maten (det var inte konstigt att de inte svarade när jag ringde). Det var bara att kasta i sig maten och slänga sig in i en taxi.

Därefter har allt flutit på bra, tills nu..
Tidigare gick vi i stan och var så glada över att det var så smidigt att åka tåg. Nu sitter vi fast, mitt i skogen.. Vi skall byta tåg i Karlstad, som dessutom går snart.. Ja, vi får väl se när vi kommer härifrån och vidare hem..

Ja, jag vet inte vart jag skall börja.. Resan till Sthlm gick som sagt bra. Det blev en långpromenad till hotellet. 😂
Kikade lite i affärer innan vi tog ett glas öl och började göra oss i ordning. Vi gick runt för att hitta någonstans att käka,'en hamnade tillslut på hotellet. Supergott!!! 👌🏻 mer vi fick kasta i oss maten och slänga oss i en taxi, för spelningen hade bytt lokal och insläppstid. Jösses.
Vi kom såklart in och var i god tid ändå. Förbandet var skitbra. Iaf live. Skall lyssna lite på dem på nätet. Och Breaking Benjamin var så fantastiskt bra. Jag smalt och fällde nog en tår eller två. Kvällen var städad och efter konserten köpte vi godis och åkte tillbaka till hotellet. Där satte vi på en film och sjöng lite till några B.B-låtar. Sedan tror jag att jag somnade. Sov som ett litet barn. Och var hungrig som en varg på morgonen. Hotellfrukosten var super.
Vi åkte i väg till mall of Scandinavia:

Det var stort och många butiker. Hittade en tröja och ett par byxor. Köpte ett par skor inne i stan senare.
Vid 16-tiden åkte vi tåget hem. När vi var 15 min från Karlstad station, där vi skulle gått av, så hände det något på spåret. Strömmen fanns inte och tåget stod stilla. Vi satt fast i 4,5h och tillslut kom bussarna som tog oss vidare till Karlstad.

Kl. 23 var vi framme i Karlstad och vi fick fortsätta med taxi hem. Klockan 02 vart jag hemma. Somnade vid 2:30-03 någon gång och 05 ringde klockan och det var dags att jobba.

Efter jobbet åkte jag till gymmet och sedan till frissan. Var hemma 00 på natten. Klockan 05 ringde klockan. 6,5h sömn på två dygn. Ljuvligt! 😂👍🏻

I fredags vart jag ledig. Vi åkte till svärfar och tog det lugnt.

Igår (lördag) jobbade jag 5:45-14. Det var en ganska lugn dag men många köpte färskt bröd så jag fick baka en del. Skulle jobbat idag, men jag kände att jag var så trött och behövde sova ut. Så jag bytte bort mitt pass och tog ledigt. Jag skall ju torts allt jobba måndag-fred. Det var behövligt skall jag säga. För jag sov till 9:30. Hur länge sedan var det inte jag sov till så "sent"? Vi har grejat i trädgården hela dagen.
Vi hade för övrigt Anna och Andreas här igår.
Himla trevligt.
Algot har fått vattkoppor. Han har väl haft alla sjukdomar man kan tänka sig det här året.
😓 mamma kommer och sitter med honom imorgon så att jag och Daniel kan jobba.

Det blev ett långt inlägg idag, så jag avrundar här. Hoppas ni får en trevlig kväll!

17 juni

Då vart årets Vätternrunda gjord. Och herregud så jobbigt det vart! Mitt knä bråkade och jag kunde inte stödja mig på det på cykeln. Att gå är inga problem. Det regnade -monsunregn och det var kallt.
Jag vart så himla sovttrött och hade ont i hela kroppen.
Jag var nära att bryta, men envisheten drog mig i mål. Daniel fick putta mig upp för de sista backarna.

Jag grät emellanåt för att jag vart så trött och barn stod och hejade längs vägen och då blev jag sentimental och grät för att jag ville att Algot och Leo skulle heja på oss. När det var 5 mil kvar hoppade en mamma och papp av cyklarna och kramade om sina barn som stod längs vägen innan de fortsatte. Jag blev så ledsen och bara grät. Haha!! Man är så barnslig när det blir lite tufft. Och såklart grät jag när jag kom i mål. Den känslan är obeskrivlig!!
Att man faktiskt (med lite hjälp av Daniel) klarat att cykla 30 mil! Helt galet!!

När vi kom tillbaka till husvagnen så slängde jag mig i gräset och sedan duschade jag. Lade oss och sov i två timmar. Åt en pizza (jag åt faktiskt upp en hel pizza!! 😳) och nu sitter vi här och myser i husvagnen.
Imorgon när vi vaknat bär det av hemåt till våran fina små vilda barn! ❤️

15 juni

Dagarna går. I måndags gick jag på semester. Himla skönt. Dock så har jag vaknat 05 varje dag och varit väldigt trött, men det blir kanske så när man slappnar av..?

Nu har vi packar färdigt allt inför Vättern. Imorgon åker. Men startar inte förrän fredag kväll. Just nu skall det regna och blåsa. Inte alls kul. Daniel kommer inte att starta om det regnar. Så jag och Andreas får klara oss utan Daniel i så fall.

Idag har vi storstädat hela huset. Dammat från tak till golv. Dammsugit, skurat och tvättat dörrar. Det känns så rent och fräsch.
Det behövdes.

Just nu är barnen inne i någons slags trots. Jag och Daniel blir nästan gråhåriga av de små liven. Öronen har dem satt på off och viljan är starkare än något annat.
Det skall faktiskt bli lite skönt att få komma bort från barnen lite. Att få sakna dem.
Idag hade vi en mysig timme. Vi satte på en film. Daniel vilade i sängen och barnen och jag knödde i soffan. Alla somnade gott. Algot sov så gott och jag kunde nästan inte sluta titta på honom. Han har inte somnat vid min famn sedan han var bebis, så det var riktigt mysigt. Leo somnar alltid i soffan vid lunchtid om vi vilar. 😂

Sedan vart det igång igen. Bråk och skrik. Man får njuta av det lilla..

Snart dags för sängen. Klockan ringer 05:30 och mamma kommer vid 7-tiden. Då skall vi vara färdiga att åka.

Håll nu tummarna för oss!!
Jag hade velat cykla på under 14h, men med tanke på vädret så är jag glad bara jag tar mig runt.

9 juni

Idag tog min lillasyster körkort!!! Grattis!! ❤️ hon fyllde 18 år igår.

Idag fick jag få hem reda vid 13. Himla skönt. Dock så började jag 5:45 imorse.

Idag cyklade jag 5 mil. Fick en rätt bra tid; 1h 56min och hade en genomsnittshastighet på 23,7km/h innan jag svängde in på "skogsvägen" som leder hem till oss. Den går bara uppför och det gjorde att medelhastigheten slutade på 22,9km/h.
Aja.. Jag skall allt lära mig besmästra den jäkla vägen!

Nu bokade vid legoland i sommar. Allt är betalt och klart. Skönt! Lyckades få ett överkomligt pris. 👍🏻☺️ nu jobbar jag tre dagar till sedan är det semester! Längtar lite! Nu är det final i biggest loser!! Blir så inspirerad! Duktiga människor.

Sov gått på er!!

6 juni

Grattis Sverige! 🇸🇪

Igår cyklade jag, Daniel och Andreas 15 mil. De sista två milen var riktigt tuffa. Jag hade så ont i mina ben, men förra året mådde jag lika dåligt efter bara 8 mil och ändå klarade jag Vätternrundan på en rätt bra tid. Så jag borde klara det på en bättre tid denna gången.

Idag har vi vart och köpt blommor. Gick på torget en sväng. Handlade mat.

Jag har solat och Daniel har grejat i trädgården. Barnen har härjat och bråkat. De somnade gott iaf.

Nu kollar vi biggest loser.

Vi skall till Legoland i sommar med barnen. Jösses så dyrt det är, men vad gör man inte för barnen?! Självklart skall vi dit och frossa i lego! 😃 💸💸

Imorgon är det en tidig dag som gäller.
Börjar klockan 06. 😴 så snart är det dags för sängen!

Sov gott på er!

4 juni

Juni är här och hittills har den levererat!
Jösses vilket sommarväder! Idag har set dock vart litenkallare.

I onsdags så gynnade jag. I torsdags cyklade jag.
Igår (fredag) lyckades jag få gå hem tidigare. Go vecka!

Nu har jag en liten långhelg.
Åter till jobbet på tisdag.
Idag har jag träffat mamma och syster på torp. Algot fick sandaler och badbyxor. Leo fick badbyxor. Köpte en ny pool åt barnen och en liten klänning åt mig.

Barnen sover sedan en timme tillbaka.
Vi sitter ute på altanen och har det gott.
Imorgon bitti skall vi träna 15 mil. Jag ser väl kanske inte jätte mycket fram emot det. Men det är ett måste!

Hur har ni haft det i värmen?