Olycka Olycka

Jag måste få ventilera mig...

\n

För typ 10 år sedan gick jag en HLR-kurs via mitt dåvarande jobb. Några dagar efter fick en man en stroke rätt framför mig. Otroligt otäckt. Men glad att jag gjort kursen.

\n

Idag gick jag en HLR-utbildning på jobbet och  påväg hem från jobbet, så skedde en olycka sekunder innan jag kom till själva olycksplatsen. Ja, ni fattar. Jag var först på plats. Kollade med ena chauffören om ngn ringt. Ingen hade ringt. Så jag gjorde det. När jag kom fram till 112 så berättade jag att en olycka inträffat mellan en lastbil och personbil. Jag gick fram till personbilen och bara skrek rätt ut. För killen som satt där kunde omöjligt leva. 😭 Chockad gick jag ner till bilen och jag fick med mig två andra män som fick klättra in i bilen och jag fick guida dem till att göra HLR (jag var för liten för att kunna knö mig över dörren till bilen).
\nJag sa till dem att inte sluta förrän personal kom på plats.
\nJag fick prata med både polis och ambulanspersonal. Jag var första vittne. Eller vad det heter. De ville inte släppa iväg mig för att jag var så chockad. 


Jag kommer att se denna killes döda kropp framför mig en tid framöver. 

Jag är fortfarande i chock och har gråtit till och från. Det var det värsta jag sett och upplevt i hela mitt liv. 😭

Jag tyckte mig känna igen honom, men kan inte placera honom. 


\n

Denna gången lyckades jag inte rädda något liv😭, men jag gjorde något.

\n




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0