Fisksoppa och banankaka.

Igår efter jobbet tog jag en joggingtur.
Det var ingen bra tid, men det var skönt. Kroppen värkte. Och det var motvind halva vägen. Men nöjd över att jag tog mig ut. 





Efteråt fick det bli en fisksoppa. 
Jag köpte lax, kummel kräftstjärtar och fänkål. 

När jag kom hem tänkte jag att jag fick experimentera med det jag hade hemma. 

Så jag stekte lök, morot och fänkål. Sedan klämde jag i tomatpuré. 
Lät det steka en stund. 
Visste ni att man ska steka tomatpurén? Den blir besk annars, så den ska gärna stekas. 
Nu vet ni! 

Efter en stund hällde jag i vatten. Jag hade ingen fiskbuljong, så det fick bli grönsaksbuljong. Men det gjorde inget. För fisksoppan tog smak av fisken. 
När det kokat en stund gällde jag i grädde. Kryddade med salt, peppar, cayennepeppar, dill och persilja. 
När det kokat ihop och blivit krämigt la jag i fisken. Garnerade med kräftstjärtarna. Det belv så så gott! 

Men(!) till nästa gång ska jag ha i timjan också. Och en klick aioli. Ev. lite mer fänkål. 




Idag jobbade jag 06-12:30. Somnade på balkongen när jag kom hem. 

Barnen kom tidigare idag. ❤️
Daniel tog med sig de brunaste bananerna jag sett. 🤣

Barnen ville ha banankaka. Så jag bakade det. Ska frysa in halva så Daniel får med sig nästa gång. 


Barnen sover. Gillis vägrade att sova i blöja. Så vi får väl se hur denna natten går. 🙈 

Nu ska jag ta kvällen. 
Ha en mysig kväll. ❤️












Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0